Generalforsamling afviklet med 70 fremmødte!

dato

Nyheden er fra Helsingør Floorball Team

Fredag den 8. juni 2018 var der generalforsamling i Helsingør Floorball Team. Der var solid opbakning til mødet idet 70 personer deltog. Fremgang i antal medlemmer, flotte sportslige resultater hos kvinderne og et højt aktivitetsniveau satte sig præg på sæsonen. Det lykkedes ikke at finde en ny formand for foreningen, så der bliver behov for en ekstraordinær generalforsamling.

Formand Jan Hammer gennemgik kort den forgangne sæson med highlight som Ladies 1’s utrolig flotte sæsonresultat, den vellykkede afvikling af den 4. SSL-kamp og at medlemstallet er historisk højt. HFTs elitehold havde en meget udfordrende sæson, men kom igennem den med æren i behold.

Regnskabet blev gennemgået og godkendt. Kontingenterne stiger en anelse næste sæson for at få enderne til at mødes. Derudover er det vigtigt at støtte op om de events som vi selv arrangerer og dem hvor vi tilbyder arbejdskraft som fx når der skal bruges 15 mand til Kronborg Cup 10-12 august 2018, eller frivillige til at dømme ved AftenCups.

Formanden ønskede ikke genvalg. Ingen har henvendt sig til bestyrelsen som ogsåselv har været på kandidatjagt. Der var heller ingen der på generalforsamlingen ønskede denne post. Bestyrelsen vil derfor jævnfør reglerne indkalde til en ekstraordinær generalforsamling med valg af formand som eneste punkt inden for to måneder.

En lang række medlemmer har gjort sig positivt bemærket og dette blev fejret ved taler og uddeling af pokaler for fx flid, årets kammerat, årets fighter etc.

En særlig gestus blev vist Jonas Hviid, der for hans mangeårige virke i foreningen blev udnævnt til æresmedlem. Han er den 5 person der tildeles denne titel (øvrige er: Franz Veisig, Morten “Motti” Nielsen, Dan Egerup og Tobias Jørgensen).

Juniortrænerne og dametrænerne blev endvidere begavet med vin og lignende for deres frivillige arbejde.

Frederik Tækker præsenterede de nye træningstider som er midlertidige frem til 1. oktober 2018, idet de kan komme på tale af nogle seniorhold måske skal spille i Espergærde.

HFT har brug for flere dommere, så vi kan dække de kampe som forbundet tilskriver os og så vi kan afvikle vores egne turneringer. Kontakt Christoffer Friis, hvis du vil vide mere om denne mulighed.

Der var en stor og lang klapsalve til den afgående formand Jan Hammer for hans store indsats for foreningen. Den gode nyhed er, at Jan fortsat vil være aktiv som projektleder for SSL-kampen, koordinere med Rungsted-Hørsholm og som målsøgende spiller hos "Oldtimers" i 3. division.

Alt i alt en god aften for Helsingør Floorball Team, dog hviler der en skygge over foreningen, da der skal findes en løsning på formandsudfordringen.

Æresmedlem Jonas Hviid modtog vind og et officielt certifikat, der kundgjorde den nye status

Dan fik et timeglas af HFT Ladies, så han kan lære hvor længe 2 minutter varer, hvilket der har været varierende oplevelser af.

En lang række medlemmer blev hædret for deres indsats:

Kilde: Helsingør Floorball Team