BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi er et stærkt team, som søger en koordinerende sagsbehandler, der skal arbejde med at støtte vores borgere til at komme i arbejde, uddannelse eller andet relevant forsørgelsesgrundlag.
Vi arbejder med sammenhængende borgerforløb, som sikrer én fælles plan for borgeren, på tværs af kommunen. Vi arbejder med LØFT, den anerkendende og- løsningsfokuserede tilgang som vores fælles metodiske tilgang, vi har tilbud om naturforløb og vi arbejder med IPS, job med støtte, for de af vores borgere, der er tilknyttet psykiatrien.
Som koordinerende sagsbehandler arbejder du med myndighedsopgaven og er den, der har den tætte og koordinerende kontakt til borger og virksomhed. Du samarbejder tæt sammen med jobformidlere, virksomhedskonsulenter, IPS-konsulenter og andre faggrupper om at få borgerne integreret på arbejdsmarkedet. Du afholder hyppige samtaler med borgerne og øvrige samarbejdspartnere.
Din indsats tager udgangspunkt i borgerens egne ressourcer, ønsker og interesser sammenholdt med mulighederne på det lokale arbejdsmarked.
Vi forventer, at du kan levere en håndholdt indsats, hvor du bliver borgerens primære kontaktperson. Det betyder, at du både fokuserer på borgerens ressourcer og understøtter, at borgerens jobmål realiseres i et jobmatch med en virksomhed.
Som koordinerende sagsbehandler er dine arbejdsopgaver:
- At afholder hyppige jobsamtaler og følger nøje op på borgernes situation i fællesskab.
- At hjælpe borgeren i jobsøgningen samt motivere borgeren til at tage ejerskab i processen
- At inddrage borgeren i egen sag
- At holde hyppige og jobrettede samtaler med borgerne
- At følge op og lave beskrivelser af dine borgere, der er ansat i småjob, løntilskud og virksomhedspraktikker
- Vi arbejder mod, at borgerne får løn for deres arbejde, så snart det skaber værdi på arbejdspladsen.
- At arbejde koordinerende og tværfagligt med de med borgere, der har komplekse udfordringer, hvor du har blik for borgerens beskæftigelsesmæssige, helbredsmæssige og sociale situation.
- Tæt opfølgning med fokus på udvikling, herunder sikre progression med afsæt i anbefalingerne fra kommunens rehabiliteringsteam
- At udarbejde rehabiliteringsplanens forberedende del og fremlægge sagen på rehabiliteringsmøder
- Du tror på, at alle kan bidrage på arbejdsmarkedet og du har erfaring med at få borgere i en udsat position, ind på arbejdsmarkedet
- Du har en uddannelsesbaggrund inden for det socialfaglige område, fx socialrådgiver eller socialformidler eller har relevant erfaring inden for beskæftigelsesområdet
- Du har arbejdet med systemiske og anerkendende samtaleteknikker
- Du har kendskab til arbejdsmarkedet og beskæftigelseslovgivningen
- Du formår at se sammenhænge og ser borgerens ressourcer
- Du møder på arbejde med godt humør og et positivt, helhedsorienteret menneskesyn
Vi er en afdeling med høj faglighed og service, og vi trives med en travl hverdag. Vi lægger vægt på at sikre et arbejdsmiljø, hvor vi udvikler os fagligt og personligt i samspil med hinanden. Vi arbejder under frihed til at være forskellige og har mulighed for at tilrettelægge hjemmearbejde 1-2 dage om ugen.
Løn og ansættelse:
Løn og ansættelse ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.
Kommunens ansættelsespolitik indebærer, at der ved ansættelse indhentes referencer fra tidligere og nuværende arbejdssteder. Har du været ansat i Helsingør Kommune, vil der altid blive taget reference herfra.
Ansættelsen vil være betinget af, at referencerne er tilfredsstillende.
Forventet tiltrædelse hurtigst muligt.
Der er tale om en fast stilling på 37 timer om ugen.
Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at ringe til leder af Aktivitetsparate Birgitte Kongsted på 25312606 eller jobkonsulent Nuka Heiring på 41868039.
Der er planlagt ansættelsessamtaler mandag den 24. juni med henblik på ansættelse 15. august eller 1. september. Timeantallet er på 30 -37 timer.
Vi ser frem til at modtage din ansøgning senest den 10. juni.
Løn forhandles efter gældende overenskomst.
I Helsingør Kommune vægter vi, at medarbejdere og ledere udvikler deres faglighed. Derfor har vi fokus på at skabe sammenhæng mellem den ambitiøse udvikling af hele organisationen Helsingør Kommune og videreuddannelse af både medarbejdere og ledere – fagligt og personligt.
9 ud af 10 indbyggere bor mindre end 2 km fra vandet. Her mødes Hamlet og Kronborg med verdenskendt arkitektur og en hyggelig middelalderby på ét og samme sted. Tjek #OplevHelsingor og se selv.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Helsingør Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Aktivitetsparat og Integration, Birkedalsvej, 3000 Helsingør
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6053322