BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Lederskab for et godt arbejdsmiljø og høj faglig kvalitet
Nærledelse af faglig kvalitet og daglig drift – lyder det som noget for dig? Har du lyst til at, være med til at udvikle og implementere faste teams og helhedspleje, og brænder du for at arbejde med forandring og kultur?
Vi tilbyder en spændende ledelsesopgave i en tid, hvor digitale løsninger, helhedspleje og andre elementer i den nye Ældrelov sætter turbo på udviklingen i Hjemmeplejen.
Vi søger netop nu en distriktsleder til et af vores to teams, der har fælles base i Espergærde med udsigt over Øresund. Du bliver en del af en tæt samarbejdende ledergruppe med tre andre distriktsledere og enhedens hjemmeplejeleder.
Hvem er vi?
Hjemmeplejeenhed 3 er én ud af kommunens tre hjemmeplejeenheder. Enheden er opbygget af fire tværfaglige teams, der samarbejder tæt om borgerforløbene på tværs af dag og aften. Vi leverer indsatser til ca. 650 borgere og har ansat i alt ca. 150 sygeplejersker, SOSU-assistenter og SOSU-hjælpere.
Som distriktsleder har du ledelse af et tværfagligt team og er desuden sammen med dine tre lederkolleger ansvarlig for alle aspekter af enhedens samlede drift og udvikling. Du løser ledelsesopgaverne helt tæt på og i samarbejde med borgere og medarbejdere i teamet. Dit arbejde som leder understøttes af en række medarbejdere med tværgående funktioner inden for både administrative og faglige områder.
Vi er ambitiøse og er i fuld gang med selvvisitation på sygepleje, faste teams, helhedspleje, kompetenceprofiler, on-boarding og meget andet. Du bliver en vigtig medspiller i en udviklingsproces, hvor vi fortsat optimerer planlægningen markant, styrker fagligheden og borgerperspektivet samt sikrer et godt arbejdsmiljø for alle medarbejdere. En del af vores mål er nået, mens andre er i sigte. Derfor skal du kunne fastholde det langsigtede strategiske perspektiv i en hverdag, der ofte kalder på hurtige beslutninger.
Vores tilbud til dig
Arbejdet som distriktsleder er både spændende og udfordrende. Du leder den daglige drift i tæt samarbejde med lederkollegaer i enheden.
Opgaven er
- at sikre en stabil og velfungerende drift med blik for udvikling og forbedringer
- at tilrettelægge ledelsesopgaven for trivsel, faglighed og økonomi
Ingen kan alt, og du bliver hjulpet godt på vej af dine kollegaer og din leder.
Du får en lederuddannelse, hvis du ikke er begyndt eller ikke er færdig endnu.
Du får personaleansvar for ca. 35 medarbejdere (SOSU-hjælpere, SOSU-assistenter, sygeplejersker og ufaglærte).
Hjemmeplejeenhed 3 har et samlet budget på ca. 60 mio. kr., så der er brug for tæt budgetstyring. Vi står klar til at lære dig alt, hvad du behøver at vide.
Dit ansvar og vores forventninger til dig
Som distriktsleder er du i hverdagen i tæt samarbejde med enhedens engagerede, fagligt nysgerrige og kompetente medarbejdere.
Du
- får ansvar for at sikre faglig kvalitet i borgerforløbene – og du evner at balancere dette med overholdelse af budgetter og økonomisk optimering
- kan bidrage til at holde kursen for den faglige og organisatoriske udvikling af Hjemmeplejen. Det foregår i tæt samarbejde og koordinering med de øvrige ledere, og i tæt dialog og samarbejde med medarbejderne
- kan trives i og evne at være nærværende leder for en medarbejdergruppe, der dækker dag, aften og weekender
- samarbejder med hjemmeplejeleder, øvrige ledere og de centrale aktører i kommunen om at forstå, oversætte og implementere kommunens politikker og strategier, så de når helt ud i yderste led – til gavn for borgere, pårørende og medarbejdere
- har eller har lyst til lederuddannelse på min. diplomniveau
- har ledererfaring med personaleansvar og økonomisk medansvar. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra en kommune eller anden politisk styret organisation og har et bredt kendskab til samarbejdsstukturene i sundhedsvæsnet.
- er uddannet sygeplejerske (evt. anden relevant uddannelse)
- har gode samarbejds- og kommunikationsevner, hvor du bruger din relationelle indsigt og kommunikation til at skabe mening og retning for medarbejderne
- har en delegerende, inddragende og anerkendende ledelsesstil med høj grad af tillid til dine medarbejdere og kolleger
- ser vigtigheden af et godt arbejdsmiljø og evner at gå forrest med din egen adfærd
- tør tage svære beslutninger og har gennemslagskraft, når det gælder
- evner at afbalancere drift og udvikling med et stærkt afsæt i dagligdagen og i data
- trives med en foranderlig og til tider travl hverdag, hvor du skal være klar til at sadle om og finde nye veje i samarbejde med lederkollegaer og medarbejdere
- har kendskab til hjemmepleje (erfaring fra hjemmepleje er ikke en forudsætning men en stor fordel)
Ansøgnings- og ansættelsesproces
Der er ansøgningsfrist den 13. november 2024. Stillingen ønskes besat den 1. januar 2025.
1. samtaler afholdes den 19. november og 2. samtaler afholdes den 22. november.
Vi anvender analyse af lederprofiler i rekrutteringsprocessen, hvilket betyder, at hvis du går videre til 2. samtale, vil der være brug for, at du afsætter tid til at besvare et spørgeskema umiddelbart efter 1. samtale. Gennemgang af testresultater vil ske online med ekstern konsulent den 20. november (eftermiddag).
Er du interesseret i at høre mere, er du meget velkommen til ringe til hjemmeplejeleder Annette Larsen tlf. 23 36 29 60.
I Helsingør Kommune vægter vi, at medarbejdere og ledere udvikler deres faglighed. Derfor har vi fokus på at skabe sammenhæng mellem den ambitiøse udvikling af hele organisationen Helsingør Kommune og videreuddannelse af både medarbejdere og ledere – fagligt og personligt.
9 ud af 10 indbyggere bor mindre end 2 km fra vandet. Her mødes Hamlet og Kronborg med verdenskendt arkitektur og en hyggelig middelalderby på ét og samme sted. Tjek #OplevHelsingor og se selv.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Helsingør Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Hjemmeplejen, Gylfesvej, 3000 Helsingør
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6132212