BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være en del af en kommune med ambitioner, hvor der nytænkes på anlægsområdet, er gang i en masse spændende projekter og hvor der er højt til loftet - så er det måske dig, der er vores kommende økonomikonsulent i Center for Økonomi og Ejendomme.
Center for Økonomi og Ejendomme søger en økonomikonsulent, der kan være en central aktør i vores økonomistyring, og som har en stor viden på økonomiområder, der kan bruges til at spille ind i de mange alsidige opgaver. Opgaverne vil primært være rettet mod den økonomiske styring af anlægs- og ejendomsområdet, der er samlet i Center for Økonomi og Ejendomme.
Opgaverne spænder vidt fra økonomisk rådgivning af centerchef(er), ledere i organisationen og projektledere på anlægsområdet til udarbejdelse af budgetter, anlægsregnskab, øvrige regnskaber og til den løbende månedlige økonomiopfølgning. Herudover vil du skulle deltage i analyser, og kunne udarbejde materiale til budgetprocessen i form af budgetnotater, beskrivelser af effektiviseringer mm. De fleste økonomikompetencer er samlet i Center for Økonomi og Ejendomme, så du får derfor mulighed for at varetage hele porteføljen af økonomiopgaverne på et fagområde.
Om dig
Vi forventer at du
- har et indgående kendskab til kommunaløkonomi og kommunale organisationer
- har en videregående uddannelse eller erfaring fra lignende stillinger
- har kendskab til anlægs- og ejendomsområdet
- er serviceminded og udviklingsorienteret
- er velformuleret i skrift og tale
- er god til at skabe relationer og sikre fremdrift.
- have en naturlig nysgerrighed på opgaverne, og lyst til at gå på opdagelse i en kompleks kommunal organisation
- have gode samarbejdsevner og kunne samarbejde med mange forskellige faggrupper
- kunne håndtere komplekse problemstillinger
- kunne tænke i nye og anderledes løsninger
- have en stærk personlighed og en naturlig personlig pondus
- kunne holde mange bolde i luften
Kort om os
I Center for Økonomi og Ejendomme står vi i spidsen for styringen af kommunens økonomi, og den økonomiske rådgivning til den samlede organisation. Vi har en høj faglighed og hovedparten af økonomikompetencerne I Helsingør Kommune er samlet i Økonomi. I Økonomi er vi en engageret flok, med gode muligheder for sparring og en spændende hverdag med faglige snakke, grin og højt til loftet.
Vi tilbyder
Som ansat hos os får du bl.a.:
- Gode muligheder for faglig og personlig udvikling
- Et godt arbejdsmiljø med højt til loftet og med en uformel omgangstone
- En fleksibel arbejdstid med hjemmearbejde, når det giver mening
Du vil blive ansat som økonomikonsulent, med en arbejdstid på 37 timer ugentligt, og lønnen fastsættes efter gældende overenskomst samt principperne i ny løn. Der er ansøgningsfrist den 20. september, og samtaler forventes afholdt den 25. september og måske en anden samtale den 27. september.
Har du uddybende spørgsmål til stillingsopslaget, er du meget velkommen til at kontakte leder i Økonomi Karen Holt Sørensen på telefon 25 31 31 55.
I Helsingør Kommune vægter vi, at medarbejdere og ledere udvikler deres faglighed. Derfor har vi fokus på at skabe sammenhæng mellem den ambitiøse udvikling af hele organisationen Helsingør Kommune og videreuddannelse af både medarbejdere og ledere – fagligt og personligt.
9 ud af 10 indbyggere bor mindre end 2 km fra vandet. Her mødes Hamlet og Kronborg med verdenskendt arkitektur og en hyggelig middelalderby på ét og samme sted. Tjek #OplevHelsingor og se selv.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Helsingør Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Helsingør Kommune, Stengade 59, 3000 Helsingør
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://portal.signatur.dk/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=2296&ERId=84876
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5902960