Helsingør Kommune: Leder til stab for HR, Løn og Personale

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Ansøgningsfrist 17. september 2023, kl. 23:59

Har du fagligt overblik, politisk tæft og gode samarbejdsevner?

Har du erfaring med ledelse på HR, løn og personalejuraområdet. Har du solid erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation? Er du stærk fagligt og strategisk tænkende og ser du på opgaverne med bred organisationsforståelse, så læs videre og se om stillingen som leder af HR, Løn og Personale i Helsingør Kommune kunne være dit næste job.

Om HR, Løn og Personale

I HR, Løn og Personale har vi et stærkt fagligt miljø med kompetente og specialiserede medarbejdere. Du bliver en del af en større velfungerende afdeling med i alt 25 ambitiøse og engagerede kollegaer. Vi er kendt for et højt fagligt serviceniveau og har et arbejdsmiljø præget af hjælpsomhed, seriøsitet og arbejdsglæde.

HR, Løn og Personale er en stabsafdeling direkte under kommunal direktøren. Afdelingen består af tre teams; Det personalejuridiske team, lønteamet og HR & Arbejdsmiljø teamet.

Din rolle som leder

Du skal skabe sammenhængskraft og gode relationer til resten af organisationen, og du skal stå for den daglige ledelse af en engageret afdeling med tre teams.

Det bliver din opgave at sørge for den strategiske retning på tværs af afdelingens opgaver samt være det faglige anker ift. den ledelsesmæssige understøttelse af det personaleretslige og forhandlingsretlige arbejde i afdelingen.

Du skal desuden bidrage til at sikre sammenhængskraft på tværs af kommunens 7 centre og stabe, herunder de mange tværgående dagsordener og være en væsentligt samarbejds- og sparringspartner for direktionen og koncernledelsen.

Du skal således kunne lede op til direktionen, ud mod kommunens centre og ind i afdelingens tre teams og tømre dem sammen.

Sans for ledelse, politik, HR og samarbejde

Du har en relevant uddannelse og ledelseserfaring. Du har en faglig spændvidde og er optaget af at samtænke og samskabe løsninger af tværgående karakter med kommunens centre og afdelinger.

Du har et både indgående og bredt kendskab til hele HR-paletten og du drives af både HR-udvikling, arbejdsmiljø, personalejura, løn og sikker drift.

Vi forventer, at du enten besidder eller har forudsætningerne for at kunne tilegne dig

  • solid erfaring med arbejdet i en kommune eller anden offentlig organisation, og at du har stærke kompetencer inden for sagshåndtering i forhold til direktion og det politiske niveau
  • et skarpt strategisk blik på, hvordan vi understøtter og udvikler Helsingør Kommune med afsæt i kommunens vision, strategi og organisatoriske vilkår
  • en nytænkende og innovativ tilgang ift. fx digitale løsninger og de større tværgående indsatser
  • manøvredygtighed i en bred samarbejdsflade på tværs af organisationen og samarbejdspartnere
  • et mulighedsorienteret fokus i dit møde med centrene og at du er nysgerrig på centrenes kerneopgaver og på at skabe de bedste muligheder for løsningerne heraf
  • interessen for at drive og understøtte de store indsatser på tværs af kommunens centre
  • en naturlig autoritet, har nemt ved at træffe beslutninger og kan stå fast også når du blive presset
  • evnerne til at yde kompetent faglig sparring til afdelingens fagprofessionelle med indsigt i fagområdernes kompleksitet og dermed bringe medarbejdernes kompetencer i spil.
  • en tillidsvækkende og tillidsbaseret ledelsesstil
  • en imødekommende facon og leder med ordentlighed, empati, pålidelighed og integritet med fokus på at skabe motivation og et godt arbejdsmiljø
  • gode kommunikationsevner
  • humor og ikke er selvhøjtidelig.

Vi tilbyder

Du får en spændende og udfordrende hverdag med afvekslende og komplekse opgaver, som giver dig gode muligheder for at bruge og udvikle din faglighed og dine ledelseskompetencer. Vi samarbejder godt og tager de faglige diskussioner, det kræver. Det skaber en energisk arbejdsplads med motiverede medarbejdere, der alle har arbejdsopgaver, som de brænder for og tager et stort ejerskab for.

Løn- og ansættelsesforhold

Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. I forbindelse med ansættelsesprocessen indhentes der referencer, efter aftale.

Forventet tiltrædelse den 1. november 2023 eller efter aftale.

Yderligere information

Har du spørgsmål til indholdet i stillingen, er du velkommen til at kontakte kommunaldirektør Rasmus Bjerregaard på tlf.: 4928 2020. Har du spørgsmål til processen er du velkommen til at kontakte HR-konsulent Solrun Stig-Bjørnø på tlf.: 4928 2285.

Søg via knappen "Ansøg dette job" senest søndag den 17. september 2023

Vi forventer at gennemføre 1. samtalerunde d. 25. september og 2. samtalerunde i 27, 28.september. Der vil indgå test i forbindelse med rekrutteringen.

I Helsingør Kommune vægter vi, at medarbejdere og ledere udvikler deres faglighed. Derfor har vi fokus på at skabe sammenhæng mellem den ambitiøse udvikling af hele organisationen Helsingør Kommune og videreuddannelse af både medarbejdere og ledere – fagligt og personligt.

9 ud af 10 indbyggere bor mindre end 2 km fra vandet. Her mødes Hamlet og Kronborg med verdenskendt arkitektur og en hyggelig middelalderby på ét og samme sted. Tjek #OplevHelsingor og se selv.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=e40b6ef8)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Helsingør Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Helsingør Kommune, Stengade, 3000 Helsingør

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=e40b6ef8&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5894943

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet