Helsingør Kommune: Vi søger 2 engagerede jurister til Team Jura

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Du er cand.jur., cand.merc.jur. eller har en tilsvarende uddannelsesmæssig baggrund.

Har du har lyst til at arbejde tæt på den lokalpolitiske beslutningsproces?

Helsingør Kommune søger 2 engagerede jurister til Team Jura, som er en del af staben for Politik og Jura. Staben har direkte reference til kommunaldirektøren.

Team Jura er centralt placeret med bred og alsidig kontakt til organisationen, så du kan forvente at møde mange forskellige mennesker og jobfunktioner. Enheden yder rådgivning til politikerne og på tværs af fagområder i kommunen.

Vi arbejder på Helsingørs historiske rådhus, som ligger 2 minutters gang fra stationen i Helsingørs hyggelige bykerne.

De primære opgaver vil være

  • Juridisk rådgivning og vejledning inden for det specialiserede socialområde, herunder serviceloven, sundhedsloven, beskæftigelseslovgivningen, folkeskoleloven og dagtilbudsloven
  • Protokolfører for kommunens Børn- og Ungeudvalg (tvangsfjernelsesudvalget)
  • Deltagelse i bilvisitationsudvalg
  • Vurdering og sparring om magtanvendelser for skoler og dagtilbud
  • Rådgivning om mellemkommunale forhold, herunder refusion efter den sociale retssikkerhedslov
  • Formand for beboerklagenævnet og håndtering af lejeretlige problemstillinger iht. almenlejeloven
  • Deltagelse i afviklingen af valghandlinger
  • Indgå i kommunens team for køb og salg af fast ejendom, herunder offentligt udbud af fast ejendom. Dette vil blive en mindre del af arbejdsopgaverne
  • Udarbejdelse og juridisk vurdering af sager til politisk behandling i udvalg og kommunalbestyrelse, særligt for socialområdet
  • Juridisk rådgivning og sparring på tværs af kommunens fagområder i øvrigt

Om dig
Du er cand.jur., cand.merc.jur. eller har en tilsvarende uddannelsesmæssig baggrund.

Det er en fordel men ikke et krav, at du har indgående kendskab til sociallovgivningen. Du har kendskab til offentlig ret i bred forstand, herunder forvaltningsloven, offentlighedsloven og databeskyttelsesforordningen.

Derudover synes du, at nedenstående passer godt på dig:
  • Du er kvalitetsbevidst og trives med at finde løsninger på de udfordringer, du møder i dit arbejde
  • Du arbejder grundigt og struktureret med dine opgaver.
  • Du er velformuleret og kan formidle komplicerede problemstillinger på en let forståelig måde, da stillingen indebærer kontakt til samarbejdspartnere med forskellig baggrund og borgerkontakt.
  • Det er en fordel, hvis du har erfaring med at arbejde i den offentlige sektor og processerne i en politisk ledet organisation.
  • Du arbejder både selvstændigt og indgår i samarbejder på tværs af faggrupper i hele organisationen.
  • Du har mod på og lyst til at sætte dig ind i nye fagområder.
  • Du skal kunne balancere mellem forskellige interesser og have en god situationsfornemmelse.

Kort om os
Du bliver en del af engageret og dygtigt team bestående af 5 jurister og en fuldmægtig.

Vi lægger vægt på godt humør og en uformel omgangstone.

Vi tilbyder
  • En fleksibel arbejdsplads med spændende opgaver og gode udviklingsmuligheder
  • Stor indflydelse på eget arbejde i et selvstyrende team med en høj faglighed
  • Et fagligt miljø, hvor sparring om opgaverne er centralt i dagligdagen, og hvor viden og erfaring deles i teamet
  • Et godt arbejdsmiljø med positive og engagerede kolleger med et godt fælleskab

Løn og ansættelsesvilkår
Arbejdstiden er 37 timer ugentligt, og lønnen fastsættes efter gældende overenskomst samt principperne i ny løn. Vi har flextid og der er mulighed for hjemmearbejde.

Starttidspunkt er den 1. november 2023 eller snarest muligt derefter.

Yderligere information
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte konstitueret leder for Politik og Jura, Jeppe Buhl Rasmussen, på mail jra11@helsingor.dk eller telefon 2531 2060.

Ansøgning
Ansøgningsfrist onsdag den 13. september 2023.

Ansættelsessamtaler finder sted den 19. og 26. september.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning sammen med dit CV og eksamenspapirer. Stillingen søges elektronisk nedenfor.

I Helsingør Kommune vægter vi, at medarbejdere og ledere udvikler deres faglighed. Derfor har vi fokus på at skabe sammenhæng mellem den ambitiøse udvikling af hele organisationen Helsingør Kommune og videreuddannelse af både medarbejdere og ledere – fagligt og personligt.

9 ud af 10 indbyggere bor mindre end 2 km fra vandet. Her mødes Hamlet og Kronborg med verdenskendt arkitektur og en hyggelig middelalderby på ét og samme sted. Tjek #OplevHelsingor og se selv.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Helsingør Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Helsingør Kommune, Stengade 59, 3000 Helsingør

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://portal.signatur.dk/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=2296&ERId=84560

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5897843

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet