It-supporter til Helsingør Kommunes servicedesk

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være en af dem der sidder i forreste linje, når brugerne skal have hjælp? Trives du med at løse og følge op på mange forskellige typer opgaver? Vægter du et godt arbejdsmiljø med rare og sjove kolleger? Så er du måske den nye it-supporter vi søger til servicedesken i Helsingør Kommunes afdeling for It, Tele og Innovation.

Dine opgaver
I servicedesken sidder du sammen med 3 kolleger og leverer it-support til Helsingør Kommunes ca. 5.500 it-brugere, der arbejder dels på de to store rådhuslokationer, dels decentralt i fx institutioner, plejehjem og bosteder. Du laver primært telefonisk support på sager der meldes ind via mail, telefon eller serviceportal.

Opgaverne i servicedesken handler bla. om:

  • Håndtering af incidents og service requests i vores servicedesk-løsning Topdesk
  • Support af Windows 10, M365, Teams, iOS, Android
  • Brugeradministration og rettighedsstyring, fx i MS AD og KMD
  • Support af mail, kalender og booking-problemer
  • Remote fejlsøgning og -retning på brugernes pc
  • Installation af pc-er
  • Software-support (fx i fagsystemer og Microsoft-platformen)
  • Support af mobiltelefoner og tablets
  • Udarbejdelse af dokumentation og vejledninger

Hvem er du?
  • Du har en faglig baggrund indenfor it. Måske er du uddannet it-supporter eller it-tekniker, men det kan også være at du har de rigtige kvalifikationer via erfaring fra et lignende job.
  • Du er udadvendt og har et godt humør
  • Du er pædagogisk og hjælper brugerne med god tålmodighed
  • Du kommunikerer klart og tydeligt på dansk, både via telefonen og på skrift
  • Du har erfaring/kendskab til Microsoft systemplatform (Windows10/11), Microsoft 365, og meget gerne Active Directory
  • Du har overblik, kan prioritere opgaver og du kan arbejde selvstændigt – også når der er kø på telefonen
  • Du er initiativrig og har mod på at løse komplekse opgaver selv, og du kan vurdere hvornår du skal overdrage dem til en kollega
  • Det er en fordel hvis du har kørekort B, da der kan forekomme supportopgaver ude decentralt i kommunen

Vi tilbyder…
Du bliver en af de 30 medarbejdere, der hver dag har ansvaret for it-drift og -support til Helsingør Kommunes ca. 5.500 medarbejdere og 7.000 skoleelever. Udover den daglige drift af datacentre, netværk og øvrig infrastruktur, så understøtter vi også kommunens medarbejdere og ledere med faglig sparring i forhold til indkøb af nye it-løsninger, både hvad angår software, hardware og it-sikkerhed. Vi samarbejder med organisationen i udviklingen af anvendelse af ny teknologi, og vi bidrager aktivt til den digitale transformation af kommunen.
Vi lægger vægt på at være dygtige og fagligt kompetente, så selvom vi har travlt, så prioriterer vi kompetenceudvikling og uddannelse af vores medarbejdere.
I jobbet som it-supporter i servicedesken får du arbejdsdage, hvor forudsigelige og rutineprægede opgaver blander sig med akutte og mere komplekse udfordringer, der kræver hurtig omstilling og indsats.
It-afdelingen har en høj trivsel – arbejdsmiljøet er præget af en god omgangstone med engagerede og fagligt stærke kolleger. Vi forventer noget af hinanden, vi hjælper hinanden og vi yder sammen en god service overfor vores brugere i kommunen.

Lidt om os
Stillingen er placeret i It, Tele og Innovation, som er en del af Center for Job, Borgerservice og Teknologi i Helsingør Kommune. It, Tele og Innovation består af en it-chef, en driftskoordinator og 29 faste medarbejdere, der arbejder med support, driftsteknik, infrastruktur, brugeradministration, telefoni, udviklingsprojekter, GDPR og it-sikkerhed. Du bliver en del af et team der pt består af 4 medarbejdere i servicedesken og 5 medarbejdere i skolesupporten.
Din nye arbejdsplads ligger på Prøvestenen, Birkedalsvej 27, lidt udenfor Helsingør by. Det er let at komme til med bil eller med bus fra kystbanen.

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling 37 timer/uge og fri fredag kl. 13.30. Stillingen er omfattet af flextidsordning. Der er mulighed for at arbejde hjemme i begrænset omfang, når arbejdet tillader det.

Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst og der indhentes børneattest samt offentlig straffeattest.

Ansøgning
Stillingen søges elektronisk via knappen ”Søg jobbet”.

Ansøgning, CV, og evt. andet relevant materiale skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest torsdag den 29. februar 2024.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte it-chef Kim Baumgarten på telefon 49 28 20 33. Klik på knappen Søg jobbet – læg en kort ansøgning, dit cv og evt. relevant dokumentation ind.

Ansættelse hurtigst muligt.

I Helsingør Kommune vægter vi, at medarbejdere og ledere udvikler deres faglighed. Derfor har vi fokus på at skabe sammenhæng mellem den ambitiøse udvikling af hele organisationen Helsingør Kommune og videreuddannelse af både medarbejdere og ledere – fagligt og personligt.

9 ud af 10 indbyggere bor mindre end 2 km fra vandet. Her mødes Hamlet og Kronborg med verdenskendt arkitektur og en hyggelig middelalderby på ét og samme sted. Tjek #OplevHelsingor og se selv.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Helsingør Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

It, Tele og Innovation, Birkedalsvej, 3000 Helsingør

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 29-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5987324

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet