BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Den virksomhedsrettede indsats er et afgørende kerneelement i vores beskæftigelsesindsats. Det er afgørende for både resultaterne for borgerne, arbejdet med at skaffe arbejdskraft til virksomhederne og at opfylde af lovgivningens krav på området, at vi har et godt og tæt samarbejde med de lokale virksomheder. Det skal du som vores nye leder stå i spidsen for.
Vi har et godt udgangspunkt. Vi ligger nr. 12 i den seneste udgave af Beskæftigelsesministeriets Benchmark, og vi har et velfungerende team med dygtige virksomhedskonsulenter, der hele tiden hjælper borgere og virksomheder med at finde hinanden. Vi har både fokus på håndholdte forløb, hvor vi finder job til specifikke borgere og på at understøtte de lokale virksomheder. Der er dog også fortsat områder, der skal videreudvikles.
I den kommende tid skal vi blive endnu bedre til at understøtte virksomhedernes behov for arbejdskraft, finde endnu flere virksomheder som vi kan samarbejde med, samt styrke det interne samarbejde mellem jobcenteret og Helsingør Kommune som arbejdsgiver.
Derfor har vi brug for en ny leder af Job og Virksomhedsservice, der både kan skabe resultater ved at udvikle vores virksomhedsrettede indsats og lede medarbejderne i teamet.
Om Job og Virksomhedsservice
Job og Virksomhedsservice består aktuelt af 13 medarbejdere – 11 virksomhedskonsulenter og to projektmedarbejdere. Ledelsesopgaven består af den daglige ledelse af medarbejderne, udvikling af indsatsen, samarbejde tæt med de øvrige ledere i jobcenteret samt koordinere virksomhedsindsatsen med jobformidlere, IPS-konsulenter og lignende, der er tilknyttet Ungeenheden og andre teams i jobcenteret. Ud over den virksomhedsrettede indsats er koordineringen af jobcenterets boligsociale indsats placeret i teamet, ligesom der kommer et stort fokus på at finde endnu flere virksomhedsrettede forløb for integrationsborgere.
Job og Virksomhedsservice er en del af Center for Job, Borgerservice og Teknologi, der ud over jobcenteret består af Borgerservice og Ydelse, Ungeenheden, IT samt Digitalisering. Du bliver en del af centerets ledergruppe sammen med ni andre ledere og centerchefen, hvor vi støtter op om hinanden både fagligt og ledelsesmæssigt.
Om dig
For at udfylde rollen er det afgørende, at du har indgående erfaring med kontakt med virksomheder. Du skal både kunne lede medarbejderne, der har kontakten med virksomhederne i dagligdagen, og selv være i direkte dialog med virksomheder, erhvervsorganisationer og lignende.
Derudover vil det være en fordel hvis du:
- Har erfaring med ledelse enten i en politisk styret organisation eller i en virksomhed, der arbejder inden for lignende opgaveområder.
- Har erfaring med at få flere udsatte borgere ind på arbejdsmarkedet og at etablere partnerskaber med virksomhederne om udsatte borgergrupper.
- Har erfaring med helhedsorienterede indsatser og forandringsledelse.
- Har et strategisk blik og evnen til på samme tid at udvikle indsatsen og holde fokus på en effektiv daglig drift.
- Har en tillidsbaseret, inddragende og åben ledelsesstil, hvor der både er fokus på medarbejdernes arbejdsglæde og på, at der skal komme resultater ud af indsatsen.
- Er god til at skabe et tæt samarbejde med dine lederkolleger.
- Er god til at understøtte et velfungerende samarbejde mellem Job og Virksomhedsservice, de øvrige teams i jobcenteret og andre relevante dele af Helsingør Kommune f.eks. kommunens erhvervsindsats.
- Er en tydelige kommunikator både mundtligt og skriftligt.
Opfylder du ikke alle punkterne? Så søg alligevel, hvis du mener, at du er relevant til stillingen. Vi vil selvfølgelig gerne kunne sætte hak ved så mange som muligt af de her punkter, men vi er helt åbne for, at der hos den rigtige kandidat er noget, der skal udvikles. Det vigtige for os er, at vi kan se potentialet i dig, og at du selv har et blik for, hvor du selv har noget, du skal udvikle.
Vi glæder os til at høre fra dig.
Ansøgningsfrist:
Send din ansøgning og et motiveret CV elektronisk senest tirsdag den 31. oktober 2023.
Søg stillingen via knappen "Ansøg dette job".
Samtaler afholdes tirsdag d. 7. november og onsdag d. 8 november 2023 og 2. samtale afholdes tirsdag den 21. november 2023. Mellem samtalerne gennemføres test hos et testfirma og indhentes referencer.
Helsingør Kommune anerkender mangfoldigheden som en styrke og opfordrer derfor alle ansøgere uanset køn, alder, handicap, religion, etnisk oprindelse eller seksuel orientering til at søge ledige stillinger.
Løn og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst. Helsingør Kommune har røgfri arbejdstid. Arbejdsstedet er Birkedalsvej 27, 3000 Helsingør. Forventet start den 1. januar 2024.
Som del af stillingen skal du enten allerede have eller være parat til at påbegynde en lederuddannelse.
Spørgsmål til stillingen? Så ring til Centerchef Kristjan Gundsø Jensen, tlf. 49 28 32 09.
Ansøgningsfrist 31. oktober 2023, kl. 23:59
I Helsingør Kommune vægter vi, at medarbejdere og ledere udvikler deres faglighed. Derfor har vi fokus på at skabe sammenhæng mellem den ambitiøse udvikling af hele organisationen Helsingør Kommune og videreuddannelse af både medarbejdere og ledere – fagligt og personligt.
9 ud af 10 indbyggere bor mindre end 2 km fra vandet. Her mødes Hamlet og Kronborg med verdenskendt arkitektur og en hyggelig middelalderby på ét og samme sted. Tjek #OplevHelsingor og se selv.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=807e06ce)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Helsingør Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Helsingør Kommune, Stengade, 3000 Helsingør
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 01-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5925623