BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Helsingør
Har du lyst til et job der giver mening - og gøre en forskel for borgerne i Nordsjællands Politikreds?
Nordsjællands politi betjener ca. 580.000 borgere fordelt på 13 kommuner. Vi er til for borgerne, og vores arbejde skal tilgodese borgernes behov, så vi skaber tillid i lokalbefolkningen. Vi lægger derfor vægt på at levere et stærkt, professionelt og serviceorienteret politi. Til at hjælpe os med at udbygge vores service over for borgerne, søger vi derfor nye kolleger til vores Servicecenter.
Servicecenteret varetager alle opkald til 114, omstillingen og lejlighedsvis personlige henvendelser i ekspeditionen på Station Nord i Helsingør.
Operatør til Servicecenteret
Servicecenteret består af 36 medarbejdere og er en del af Center For Operativ Styring.
Servicecenterets vigtigste opgave er at give borgerne i Nordsjælland en
professionel, nærværende og serviceminded vejledning og betjening.
Vi modtager i gennemsnit 400 opkald dagligt, hvor vi vejleder samt opretter
anmeldelser på vegne af politikredsens borgere.
Henvendelserne kan blandt andet være anmeldelser vedrørende tyverier, indbrud, hærværk, røverier og andre typer forbrydelser.
Du kommer også til at vejlede borgerne om politifaglige forhold
som eksempelvis forpligtelser ved færdselsuheld, hvordan man skal forholde sig ved chikane, nabostridigheder, hundesager mv.
Da landets Servicecentre understøtter hinanden for at sikre, at borgeren ikke skal vente for længe, vil du også komme til at besvare henvendelser fra andre dele af Østdanmark.
Du vil i de første måneder gennemgå et grundigt oplæringsforløb,
hvor du lærer organisationen, arbejdsprocesser og opgaver at kende, inden du selvstændigt skal håndtere borgerhenvendelserne.
Du får helt fantastiske kolleger, der altid står klar med en hjælpende hånd og sparring. Vi lægger stor vægt på trivsel og et godt arbejdsmiljø. Vi er en vigtig medspiller for politikredsens andre afdelinger og vi kan tilbyde en alsidig og uforudsigelig hverdag i skifteholdstjeneste.
Forventninger til dine faglige og personlige kompetencer:
• Du er robust, kan håndtere konflikter uden at vakle og er hurtig til at skabe og bevare overblikket i krisesituationer og i perioder med stor arbejdsbelastning
• Du har gode kommunikative evner og du er stærk i retskrivning, samt god til mundtlige og skriftlige formuleringer.
• Du er kvalitetsbevidst og ansvarlig
• Du har gå på mod og lyst til at tale med mange forskellige typer mennesker
• Du er empatisk, åben og evner at forholde dig objektivt under enhver samtale med borgerne
• Du har gode IT-færdigheder, kendskab til programmer som officepakken på brugerniveau og har lyst til at sætte dig ind i nye IT-systemer
• Du har gode færdigheder i engelsk på samtaleniveau
Løn- og ansættelsesvilkår
Det er afgørende, at du kan indgå i en arbejdsuge på gennemsnitligt 37 timer fordelt over alle ugens dage. Servicecenteret har åbent 365 dage om året og din arbejdstid vil typisk ligge mellem kl. 07.00-23.00. Vi har dog f.eks. åbent nytårsnat til kl. 03.00, og i forbindelse med særlige indsatser kan arbejdstiden efter en konkret vurdering, lejlighedsvis forlænges til efter kl. 23.00. Du skal påregne jævnligt at skulle møde på vagt om aftenen og have weekendvagt mindst hver tredje weekend. Din vagtplan ligger fast 4 uger frem i tiden.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende
organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst. Du vil blive indplaceret efter kvalifikationer.
Hertil kommer aften- og weekendtillæg afhængig af vagtplan. Efter 3 måneders oplæring svarende til prøvetidens længde vil der blive anvist et funktionstillæg på 6.300 kr. årligt (marts 2012-niveau) pt. svarende til 644,74 kr. om måneden til faste telefonoperatører.
Dit arbejdssted bliver på politistationen i Helsingør, Prøvestensvej 1, 3000 Helsingør.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes, og at denne kan opretholdes under hele ansættelsen.
Stillingerne er til besættelse efter nærmere aftale.
Der vil blive afholdt samtaler i uge 36 og 37
Kontakt og ansøgning
Hvis du har spørgsmål til stillingen, kan du sende en mail til Merete Tønder, mail: mto025@politi.dk
Du kan finde mere information om politiet generelt på www.politi.dk
Når du ansøger om en stilling ved politiet opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere stillinger ved politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt stilling. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilken stilling du søger.
Vi opfordrer alle interesserede til at søge, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold.
Ansøgningsfrist: 11. august 2024
Om Nordsjællands Politi
I Nordsjællands Politi er vi cirka 1.000 kollegaer, der møder på arbejde i
henholdsvis Helsingør, Hillerød, Birkerød, Gentofte og Frederikssund for at skabe tryghed, sikkerhed, fred og orden for borgerne i Nordsjælland.
Vi søger kollegaer, der vil være en del af en moderne og innovativ offentlig
virksomhed, der løser opgaverne med høj kvalitet. Det sigter vi mod ved blandt andet at inddrage og samarbejde med både kredsens borgere samt den resterende del af samfundet i form af for eksempel kommuner, boligområder og interesseorganisationer.
Du kan læse mere om Nordsjællands Politi på www.politi.dk samt på Facebook og Twitter.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Helsingør Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Nordsjællands Politi, Prøvestensvej, 3000 Helsingør
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6085733