Projektleder til planlægning og gennemførelse af valg for Seniorrådet i Helsingør Kommune

dato

Vil du hjælpe Seniorrådet med at planlægge og gennemføre deres valg?

Der er valg til både Byrådet og Regionsrådet og til kommunens Seniorråd i år – valgene følges ad.
Som noget nyt i Helsingør Kommune, skal valg til Seniorrådet afvikles som et fremmødevalg på de samme 12 valgsteder, hvor der afvikles valg til Byrådet. Valget afvikles den 18. november 2025.

Vil du hjælpe Seniorrådet med at planlægge og gennemføre deres valg?
Helsingør Kommunes Seniorråd består af 9 medlemmer. Seniorrådets medlemmer er folkevalgte og repræsenterer borgere i Helsingør Kommune over 60 år. Seniorrådet har til opgave at rådgive politikerne i Byrådet om ældrepolitiske spørgsmål, og skal høres i alle sager, der vedrører ældre borgere i kommunen.
Seniorrådet har udpeget en valgbestyrelse, som vil være tæt på valgprocessen og træffe beslutninger ift. afviklingen af valget.

Opgaver
Seniorrådet har valg hvert 4. år. Valg-opgaven går i overordnede træk ud på at være tæt på Seniorrådet og sikre fremdrift i følgende proces:

  • Udarbejdelse af projekthåndbog/drejebog ift. afviklingen af valget som fremmødevalg
  • Opstilling og registrering af kandidater til valglisten
  • Kommunikation og bistand i tilknytning til valgkamp
  • Gennemførelse af selve valget og koordinering af opgaverne i tilknytning hertil
  • Koordinering med kommunens valgkoordinater ift. afviklingen af valget på valgstederne
  • Opfølgning på valget: afrapportering, hjælp til konstituering, opstart af rådet

Din profil
Det er en fordel at have følgende kompetencer:
  • Åben og serviceminded - i samarbejdet med Seniorrådet og andre samarbejdspartnere
  • Erfaring med projektledelse
  • Struktureret og god til at komme i mål med delopgaver
  • Stærk til skriftlig kommunikation (fx nyhedskommunikation, valgmateriale mv.)
  • Erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation

Du vil i stillingen skulle samarbejde med Seniorrådets sekretær, samt med kommunens juridiske afdeling og med koordinering ift. IT-afdelingen.

Ansættelsesvilkår
Stillingen er midlertidig, og arbejdstiden vil være 20 timer om ugen indtil den 30. november 2025.
Der er mulighed for fleksibel planlægning af arbejdstiden hen over en uge. Det forventes, at du kan deltage i Seniorrådets planlagte møder (se evt. kommunens hjemmeside).
Stillingen er til besættelse hurtigst muligt. Ansættelse og aflønning vil ske i henhold til gældende overenskomst.

Arbejdssted
Stillingen er placeret i Staben for Politik og Jura, og du vil derudover have tæt samarbejde med Center for Sundhed og Omsorg.

Arbejdssted er Helsingør Kommunes Rådhus, Stengade 59, 3000 Helsingør. Det er få minutters gang fra Helsingør Station.

Ansøgningsfrist
Ansøgningen skal være Helsingør Kommune i hænde senest den 22. maj 2025. Der forventes afholdt samtaler den 28. maj 2025.

Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte leder af Staben for Politik og Jura, Jeppe Buhl Rasmussen, på telefon 25 31 20 60.

I Helsingør Kommune vægter vi, at medarbejdere og ledere udvikler deres faglighed. Derfor har vi fokus på at skabe sammenhæng mellem den ambitiøse udvikling af hele organisationen Helsingør Kommune og videreuddannelse af både medarbejdere og ledere – fagligt og personligt.

9 ud af 10 indbyggere bor mindre end 2 km fra vandet. Her mødes Hamlet og Kronborg med verdenskendt arkitektur og en hyggelig middelalderby på ét og samme sted. Tjek #OplevHelsingor og se selv.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Helsingør Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Center for Kultur, Erhverv, Politik og Org., Stengade, 3000 Helsingør

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-05-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/28fcc3f3-f81e-4c19-b579-ce8f577f20fa

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet