Skab opmærksomhed om Kronborg Slot som content manager

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at gøre Kronborg Slot kendt i hele verden, og kan du engagere, begejstre og skabe opmærksomhed omkring Kronborg? Så er det måske dig, vi leder efter. Du er vant til at udvikle, producere og vedligeholde content til sociale medier samt skriftlig og visuel kommunikation. Du er skarp til at skabe sammenhæng mellem kommunikation og det produkt, vi tilbyder på Kronborg. Frem for alt kan du videreudvikle det univers og den tone of voice, vi er ved at skabe. Du har overblik og er god til at prioritere din tid mellem dagligdags kommunikation og kampagner.


Kronborg er en helt unik arbejdsplads og et af de mest ikoniske steder i Danmark. Kronborg bliver hvert år besøgt af ca. 300.000 gæster fra hele verden. Vores fornemmeste opgave er at dele vores passion for slottet med gæsterne og give dem uforglemmelige oplevelser med hjem, uanset om de kommer for at opleve UNESCO verdensarv, livet på slottet, historien om Hamlet eller hilse på Holger Danske i kasematterne.


Vi er midt i en ambitiøs udviklingsplan, som frem mod 2030 skal løfte Kronborgs årlige besøgstal til 750.000 gæster. For at kunne håndtere de mange gæster og give dem en oplevelse de aldrig glemmer, er vi i gang med en professionalisering og udvikling af gæsterejsen, slotsoplevelsen og ikke mindst af vores kommunikation og marketing.


Kronborgs superkraft er et umådeligt passioneret personale, der er eminente til at dele deres begejstring, historier og slottets magi med gæsterne. Derfor glæder vi os lige så meget til at lære dig at kende som menneske, som vi glæder os til at se dig folde dine faglige kompetencer ud.


Arbejdsområde


Du kommer til at være en del af kommunikations- og markedsføringsteamet, hvor du har ansvaret for at udvikle og producere originalt content til Kronborgs sociale medier, hjemmeside, nyhedsbreve, kampagner og samarbejdspartnere, hvor vi arbejder med flere forskellige målgrupper nationalt og internationalt. Du har en god, generel faglighed indenfor content, så derfor producerer du alt fra reels over grafisk materiale til engagerende tekster. Du bliver en vigtig sparringspartner for organisationen, hvor du i tæt samarbejde med vores kommunikations- og markedsføringsansvarlige hjælper med at udvikle og finjustere vores produkter kommercielt, så de står knivskarpt.


Som content manager vil dine primære opgaver være:

  • Udvikle og producere content til Kronborgs sociale medier, hjemmeside, nyhedsbreve, kampagner og samarbejdspartnere
  • I tæt dialog med den kommunikations- og markedsføringsansvarlige planlægge og eksekvere Kronborgs årshjul og leverancer over året
  • Sparre med organisationen om vores nuværende og nye produkter, så de fremstår knivskarpe overfor de relevante målgrupper
  • Bidrage til Kronborgs ambitiøse vækstmål gennem strategisk og taktisk udvikling af Kronborgs brand
  • Ad hoc-opgaver
Kommunikations- og markedsføringsteamet refererer til slotschefen, og dets arbejde tager udgangspunkt i data og insights om vores gæster og potentielle målgrupper. Teamets rolle er at sørge for kommunikation via Kronborgs egne kanaler, partnerskaber, PR, indkøb og tilrettelæggelse af annoncer med det overordnede formål at gøre Kronborg meget mere attraktivt for både danske og udenlandske gæster.


Vi har året rundt et højt aktivitetsniveau, og vi lægger derfor stor vægt på planlægning, klare beslutninger og tydelig kommunikation. Vi arbejder fokuseret med målgrupper og tests, og vi lægger stor vægt på, at vores oplevelser og kommunikation er inddragende og sætter gæsten i centrum.


Kvalifikationer


Vi forventer, at du har en relevant videregående akademisk uddannelse f.eks. cand.comm., journalist, BA i kommunikation og digitale medier, Social Media Manager eller lignende.


Du har et godt overblik og er god til at planlægge og eksekvere de indsatser, der skaber trafik og interesse for de mange forskellige aktiviteter på Kronborg. Du har formentlig arbejdet et par år eller flere med contentproduktion enten i en virksomhed eller på bureau. Du brænder for oplevelsesindustrien og får energi af at være med til at skabe vækst.


Du er god til at samarbejde og sørge for, at der sammenhæng mellem budskab, indhold og målgruppe. Du er god til at opsøge partnerskaber og trække på andres erfaringer både internt på Nationalmuseet, hvor du deltager i faste ERFA-møder, og uden for organisationen.


Hvis du har erfaring med PR og annoncering via Business Manager, er det et plus, men ikke et krav for at søge stillingen.


Du behøver ikke at være ekspert i alt, men det er vigtigt, du har lyst til at lære det, du ikke kan endnu.


I din ansøgning må du gerne fremhæve to-tre stykker content eller resultater, du er særligt stolt af at have lavet. Beskriv også gerne, hvad dit særlige fingeraftryk på løsningerne var, så vi får et indtryk af, hvordan du tænker og arbejder i snitfladen mellem kreativt og taktisk.


Løn- og ansættelsesvilkår


Arbejdsstedet er Kronborg Slot i Helsingør. Arbejdstiden er gennemsnitlig 37 timer ugentligt. Vi har flekstid. Der kan forekomme aften- og weekendarbejde i forbindelse med særlige arrangementer og events på slottet. Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til relevant overenskomst i staten.


Stillingen ønskes besat den 1. august 2024 eller snarest derefter.


Ansøgning

Nationalmuseet arbejder aktivt for ligestilling blandt medarbejderne og opfordrer derfor alle kvalificerede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.


Skriftlig ansøgning sendes via vores elektroniske rekrutteringssystem på vores hjemmeside www.natmus.dk/job og skal være museet i hænde senest onsdag den 12. juni 2024


Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte slotschef Christian Struckmann Irgens på telefon 41 20 60 90 eller mail: cir@natmus.dk




Nationalmuseet er Danmarks kulturhistoriske hovedmuseum og et statsmuseum under Kulturministeriet. Nationalmuseet styrker historiebevidsthed og medborgerskab ved at belyse Danmarks og verdens kulturer og deres indbyrdes afhængighed. Ca. 655 medarbejdere er fordelt på 4 afdelinger: Forskning, Samling og Bevaring, Museer og Slotte, Nationalmuseet København samt Drift og Administration. Se mere om Nationalmuseet på www.natmus.dk







INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Helsingør Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Nationalmuseet, Frederiksholms Kanal, 1220 København K

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6058587

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet