Stabschef til Nordsjællands Politi

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Justitsministeriet søger en stabschef til Nordsjællands Politi

Vil du bidrage til at skabe et trygt og sikkert samfund med borgeren i centrum, og vil du stå i spidsen for drift og udvikling af en stor statslig myndighed, så har du nu en unik mulighed for at blive stabschef i Nordsjællands Politi.

Som stabschef har du det overordnede ansvar for at understøtte politiets og anklagemyndighedens kerneopgaver i forhold til HR, Økonomi, Controlling, Logistik og Kommunikation. Du refererer til politidirektøren og indgår sammen med chefpolitiinspektøren og chefanklageren i politikredsens øverste ledelse. Du har også ansvar for Ledelsessekretariatet, der bl.a. betjener den øverste ledelse og behandler borgernes klager over politiets dispositioner.

Som den overordnede ansvarlige for understøttelsen af politiets og anklagemyndighedens kerneopgaver skal du gennem et tæt og løbende samarbejde mellem de administrative funktioner og politi- og anklagersøjlen i kredsen bidrage til at sikre de bygningsmæssige, logistiske og arbejdsmiljømæssige forudsætninger for en attraktiv arbejdsplads, der skaber rammerne for trivsel og resultatskabelse.

Stabschefen har det overordnede ansvar for, at politikredsen drives på et solidt økonomisk og personalemæssigt fundament. Derudover har du blik for politikredsens ansvar som en del af det samlede politi og anklagemyndighed, så politikredsen er en aktiv medspiller i bl.a. politiets koncernledelse, ligesom du bidrager til den løbende udvikling af politikredsens opgavevaretagelse. I den forbindelse vil du blandt andet være med til at sikre politikredsens implementering af nye politiske initiativer og en ny ledelses- og styringsmodel, der er en del af den aktuelle flerårsaftale for politiet og anklagemyndigheden.

Sammen med de øvrige medlemmer af den øverste ledelse sørger du for at sætte retning for kredsens prioriteter samt at have et solidt løbende overblik over alle væsentlige driftsforhold, herunder at politikredsens faglige og økonomiske mål indfries, koordineres og afrapporteres. Nordsjællands Politi har som sin væsentligste prioritet at sikre en sund straffesagsbeholdning med fokus på kvalitet og effektivitet, så borgerne får en god oplevelse i mødet med Nordsjællands Politi, og du vil sammen med den øvrige øverste ledelse skulle bidrage til at sikre, at kredsen kommer i mål.

Der er generelt et stort politisk og pressemæssigt fokus på politiets opgaveløsning, prioritering og adfærd. Forståelse for politiske processer og prioriteringer er derfor afgørende for den gode resultatskabelse. Du skal være indstillet på at kommunikere åbent om vores aktiviteter, og du skal være en tydelig og troværdig kommunikator, både internt og eksternt.

Du indgår i et tæt samarbejde med bl.a. Rigspolitiet og Rigsadvokaten, og du har under politidirektørens ledelse en central kommunikativ rolle i forhold til politikredsens mange eksterne interessenter og samarbejdsparter, herunder navnlig det lokalpolitiske niveau.

Med blik for hele organisationen skal du omsætte de strategiske prioriteringer til meningsfulde mål for de enheder, du har ansvaret for. I Nordsjællands Politi er effektiv drift, faglige resultater, høj borgertilfredshed og medarbejdertrivsel centrale pejlemærker. Vi har en arbejdskultur, der er præget af tværfagligt samarbejde og stor handlekraft. Vi er en dynamisk organisation, som løbende gennemgår forandringer og lægger vægt på høje faglige og etiske standarder.

Nordsjællands Politi betjener ca. 580.000 borgere, dækker 13 kommuner og har omkring 1.000 medarbejdere, hvoraf cirka 75 pct. er polititjenestemænd. Politikredsens hovedstation ligger i Helsingør. Der er derudover politistationer i Frederikssund, Gentofte og Hillerød, og Udlændingecenter Nordsjælland, som varetager en landsdækkende udsendelsesopgave, er beliggende i Birkerød.

Kvalifikationer
Du har en relevant videregående uddannelse, eksempelvis cand. jur., cand.polit., cand.scient.pol. eller en politimæssig baggrund samt relevant lederuddannelse kombineret med praktisk erfaring med tilsvarende arbejdsopgaver samt ledelseserfaring fra større – gerne offentlige – institutioner. Desuden er indblik i og forståelse for politiets og anklagemyndighedens arbejdsområde også en fordel, men ikke et krav.

Du er vant til at lede gennem ledere, og med din stærke faglighed, gennemslagskraft og personlige integritet er du en synlig og tillidsvækkende leder, der kan sikre både drift, udvikling og innovation på dine ansvarsområder. Du er en dygtig, udviklings- og resultatorienteret leder med en analytisk tilgang, økonomisk forståelse og et veludviklet strategisk udsyn, der gør dig i stand til at sætte en klar strategisk retning og efterfølgende sikre handling, ligesom du er i stand til at identificere fremtidige udfordringer.

Du har en helhedsorienteret tilgang til opgaveløsningen, du har fokus på effekten af det, du gør, og du tør tage de ledelses- og personalemæssige beslutninger, der er nødvendige. Du har fokus på at udvikle og fastholde en god og attraktiv arbejdsplads, hvor medarbejderne udvikles og trives. Din organisatoriske indsigt og forretningsforståelse gør, at du agerer ubesværet i en kompleks og politisk styret organisation. Med dine stærke samarbejdsevner og naturlige flair for at kommunikere og gå i dialog lykkes du med at opbygge gode samarbejdsrelationer såvel internt som eksternt og på tværs af organisationens niveauer.

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelsen vil ske på åremålsvilkår i henhold til rammeaftale om kontraktansættelser af chefer i staten. Du vil blive indplaceret i løngruppe 2 (svarende til lønramme 38). Såfremt du i forvejen er ansat som tjenestemand, kan du bevare din ansættelsesform.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt. Ansættelse i politiet er betinget af, at man til enhver tid kan opretholde den nødvendige sikkerhedsgodkendelse.

Dit arbejdssted bliver Politistationen i Helsingør, Prøvestensvej 1, 3000 Helsingør.

Yderligere oplysninger
Yderligere oplysning om stillingen kan fås ved henvendelse til politidirektør Lykke Sørensen på telefon 50972533.

Ansøgningen
Stillingen søges elektronisk på www.justitsministeriet.dk under Karriere.

Ansøgningen skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest torsdag den 19. oktober 2023. For tjenestemænd stiles ansøgningen til Dronningen.

Samtaler forventes afholdt i uge 43.

Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.

Opmærksomheden henledes på, at en ansøger i medfør af tjenestemandslovens § 5, stk. 4, inden ansøgningsfristens udløb, skriftligt kan anmode om, at oplysninger fra den ansøgerliste, der kan udleveres til ansøgerne efter tjenestemandslovens § 5, stk. 3, ikke videregives. I givet fald påføres ansøgerlisten et tavshedspålæg ved udleveringen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Helsingør Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Justitsministeriet, Slotsholmsgade, 1216 København K

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5914542

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet