En af vores dygtige teleteknikere har fået nyt arbejde tættere på sin bopæl – er du vores nye kollega?
Du vil blive en del af et hold på 30 dygtige og engagerede medarbejdere i it-afdelingen, der tilsammen har ansvar for udvikling, drift og support af alle kommunens fælles it- og teleløsninger.
Du vil som teletekniker være en vigtig medspiller i Helsingør Kommunes tekniker-team Drift og Udvikling, som er ansvarlig for teknisk drift og support af kommunens telefoni, server-miljø, netværk og softwareudrulning.
Dine opgaver
Som én af i alt 3 telefoni-eksperter i enheden for Endpoint Management spiller du en afgørende rolle i at opretholde og udvikle vores tele-infrastruktur. Vi søger en dygtig teletekniker, der kan bidrage med teknisk ekspertise, yde brugersupport, systemadministration, udarbejde dokumentation og være en aktiv deltager i udvikling af kommunens tele-infrastruktur.
Opgaverne i telefoni-enheden handler bla. om:
- Ansvar for telefoni-udstyr og -installationer
- Administration i MDM-løsningen 7P fra Telenor
- Drift og udvikling af optimal telefonidrift
- Projektkoordinering og projektdeltagelse internt/eksternt
- Leverandørkontakt og kontraktstyring
- Rådgivning og indkøb af telefonudstyr (HW/SW)
- Remote og fysisk support til brugerne i organisationen – der skal påregnes køresager til kommunens mange decentrale institutioner
- Udarbejdelse af dokumentation og vejledninger
Hvem er du?
- Du har telefoni-erfaring på det tekniske niveau - gerne praktisk erfaring med IP-telefoni (PABC-centraler), SIP-trunks, mobiltelefoni samt systemadministration
- Du har erfaring med mobile device management
- Du har arbejdet med overvågnings- og supportfunktioner
- Du må meget gerne have it-erfaring på det driftstekniske niveau (server, netværk og klient-pc)
- Du har erfaring med teknisk fejlfinding
- Vi forventer at du har erfaring med Microsofts systemplatform, backoffice og Teams
- Du har evnerne og interesse for at holde dig ajour på udviklingen indenfor teleområdet
- Du er serviceminded og god til at tale med it-brugerne, du har gode kommunikationsevner og er sprogligt velfunderet på dansk i skrift og tale
- Du er udadvendt, har et godt humør og kan holde hovedet koldt i kritiske situationer
- Du har kørekort B, da jobbet forudsætter at du kan køre rundt i kommunen – bil bliver stillet til rådighed for dig
Du bliver en af os 30 medarbejdere, der hver dag har ansvaret for it/tele-drift og -support til Helsingør Kommunes ca. 5.500 medarbejdere og 6.500 skoleelever. Udover den daglige drift af datacentre, netværk og øvrig infrastruktur, så understøtter vi også kommunens medarbejdere og ledere med faglig sparring i forhold til indkøb af nye it-løsninger, både hvad angår software, hardware og it-sikkerhed. Vi samarbejder med organisationen i udviklingen af anvendelse af ny teknologi, og vi bidrager aktivt til den digitale transformation af kommunen.
Vi lægger vægt på at være dygtige og fagligt kompetente, så selvom vi har travlt, så prioriterer vi kompetenceudvikling og uddannelse af vores medarbejdere.
It-afdelingen har en høj trivsel – arbejdsmiljøet er præget af en god omgangstone med engagerede og fagligt stærke kolleger. Vi forventer noget af hinanden, vi hjælper hinanden og vi yder sammen en god service overfor vores brugere i kommunen.
Lidt om os
Stillingen er placeret i It, Tele og Innovation, som er en del af Center for Job, Borgerservice og Teknologi i Helsingør Kommune. It, Tele og Innovation består af en it-chef, en driftskoordinator og 29 faste medarbejdere, der arbejder med support, driftsteknik, infrastruktur, brugeradministration, telefoni, udviklingsprojekter, GDPR og it-sikkerhed. Du bliver en del af teamet Drift og Udvikling, hvor enheden Endpoint Management samarbejder tæt med de øvrige teknikere.
Din nye arbejdsplads ligger på Prøvestenen, Birkedalsvej 27, lidt udenfor Helsingør by. Det er let at komme til med bil eller med bus fra kystbanen.
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling 37 timer/uge og fri fredag kl. 13.30. Stillingen er omfattet af flextidsordning og betalt frokostpause. Der er mulighed for at arbejde hjemme op til 2 dage om ugen, når arbejdet tillader det.
Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst, og der indhentes børneattest samt offentlig straffeattest.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte it-chef Kim Baumgarten på telefon 49 28 20 33. Klik på knappen Søg jobbet – læg en kort ansøgning, dit cv og evt. relevant dokumentation ind.
Ansøgningsfrist søndag d. 7. december 2025
Ansættelsessamtaler gennemføres i uge 50.
I Helsingør Kommune vægter vi, at medarbejdere og ledere udvikler deres faglighed. Derfor har vi fokus på at skabe sammenhæng mellem den ambitiøse udvikling af hele organisationen Helsingør Kommune og videreuddannelse af både medarbejdere og ledere – fagligt og personligt.
9 ud af 10 indbyggere bor mindre end 2 km fra vandet. Her mødes Hamlet og Kronborg med verdenskendt arkitektur og en hyggelig middelalderby på ét og samme sted. Tjek #OplevHelsingor og se selv.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Helsingør Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
It, Tele og Innovation, Birkedalsvej, 3000 Helsingør
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-12-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/fe0e52d7-a3f8-48ad-a052-6748e0487355