BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Helsingør Jobcenter søger en ny virksomhedskonsulent
Jobcenterets opgave er at samarbejde med virksomhederne om at rekruttere medarbejdere. Denne opgave går hånd i hånd med, at vi skal bane vejen for, at kommunens ledige og sygemeldte borgere kommer i beskæftigelse, eller fastholdes i deres job – og dermed kommer positivt videre med deres liv.
Borgerne kan være ledige jobparate, som stort set ikke har andre udfordringer end ledighed eller aktivitetsparate, som er i udsatte situationer pga. fysiske eller psykiske udfordringer. Det kan også være sygemeldte borgere, som skal have hjælp til at lave et brancheskift, eller hjælp til at komme ud og blive beskrevet i en afklaringspraktik på en virksomhed med henblik på muligvis at blive indstillet til flexjob eller førtidspension.
Forventninger til dig:
Vi søger en kollega, der evner at sætte sig ind i de lediges og sygemeldtes ressourcer og problemstillinger, sådan at der kan etableres en troværdig dialog med virksomhederne om, hvad det er for en arbejdskraft, de får fra jobcentret.
Dine opgaver vil primært være at:
- Finde jobåbninger til ledige og sygemeldte borgere og hjælpe dem med at opnå og fastholde job.
- Opsøge virksomheder telefonisk, personligt og via virksomhedsnetværk. Det er en fordel, at du har et godt virksomhedsnetværk.
- Tage afsæt i borgernes CV og jobstrategi for at etablere de rigtige løsninger og korrekte match på virksomhederne.
- Afholde opfølgningssamtaler på virksomhederne med fokus på at styrke borgernes progression og jobsituation.
- I visse tilfælde skal der skrives rapport over de lediges forløb i en afklarende praktik
- samarbejde med boligsociale områder
For at du kan lykkes og trives i jobbet hos os, er det vigtigt, at du:
- Er resultatorienteret, empatisk og tillidsvækkende i dit arbejde med borgerne og virksomhederne.
- Har lyst til og evner at arbejde med alle vores forskellige målgrupper og virksomheder.
- Har let ved at kommunikere og samarbejde med alle slags mennesker.
- Arbejder struktureret, selvstændigt og har datadisciplin.
- Har kørekort til personbil.
Som arbejdsplads kan vi tilbyde:
- Fast ansættelse på 37 timer ugentligt.
- Stor metodefrihed i forhold til din opgaveløsning og de måder vi samarbejder på.
- En velfungerende arbejdsplads, hvor vi hver især tager ansvar for, at vi har det godt med hinanden fagligt og socialt.
- Et samlet team af virksomhedskonsulenter, hvor der er en stor holdånd, og hvor vi hjælper hinanden med god sparring.
- Attraktive medarbejderarrangementer og tilbud, kantineordning, motionsrum, fleksibel arbejdstid og mulighed for at arbejde hjemme fra.
Praktisk information
Ansøgningsfristen er onsdag den 1. november.
Ansættelsessamtalerne er planlagt til at foregå i uge 46.
Løn forhandles efter gældende overenskomst.
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte virksomhedskonsulent, Oliver Albert Fahlén Salomon på tlf. 25 31 37 37 og på e-mail osalo@helsingor.dk
Vi glæder os til at høre fra dig!
I Helsingør Kommune vægter vi, at medarbejdere og ledere udvikler deres faglighed. Derfor har vi fokus på at skabe sammenhæng mellem den ambitiøse udvikling af hele organisationen Helsingør Kommune og videreuddannelse af både medarbejdere og ledere – fagligt og personligt.
9 ud af 10 indbyggere bor mindre end 2 km fra vandet. Her mødes Hamlet og Kronborg med verdenskendt arkitektur og en hyggelig middelalderby på ét og samme sted. Tjek #OplevHelsingor og se selv.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Helsingør Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Center for Job, Borgerservice og Teknologi, Birkedalsvej, 3000 Helsingør
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 01-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5919180